Endast 10% av alla AdWords byråer optimerar sina konton varje vecka.

Resten jobbar inte för Buzzlemedia.

Be om offert

Sökordsannonsering med Google Ads

Google Ads, det finns inget bättre tillfälle att annonsera än när någon redan har bestämt att de vill ha din produkt eller tjänst och är aktivt ute efter att köpa.

Vad är Google Ads (tidigare AdWords)?

Kortfattat så budar du på de sökord som är relaterade till ditt företag för att få din annons framför användarna och betalar endast en liten avgift till Google om din annons klickas.

Om din kampanj är rätt inställd kan det här vara ett mycket lönsamt sätt att nå potentiella kunder som aktivt söker efter din lösning.

Som du kan förmodligen föreställa dig, kräver en framgångsrik betald Google Ads kampanj mycket tid och uppmärksamhet. På Buzzle övervakar vi kontinuerligt och optimerar våra kunders konton för att säkerställa bästa möjliga resultat.

Sökordsannonsering är inte lätt, men resultaten kan omdefiniera framgång för ditt företag.

Hur vi lyckas

Hos Buzzle tror vi att det finns två viktiga aspekter för framgångsrik sökmarknadsföring: strategi och uppföljning.

För varje kampanj skapar vi en marknadsföringsstrategi som definierar hur ditt erbjudande uppfyller dina potentiella kunders behov. Vi använder sedan strategin för att skapa ett konsekvent och övertygande buskap som kombinerar rätt sökord, annonsmeddelanden och webbplatsupplevelse för att öka försäljningen.

När dina kampanjer har skapats och fått resultat, tillbringar vi tid varje vecka på att testa och analysera alla aspekter av dina kampanjer för att säkerställa att de fungerar optimalt.

Genom att kombinera annonsering, optimering och analys, kan vi skapa framgång och se till att dina kampanjer ger bästa möjliga avkastning.

Google Ads / PPC strategi

Är din Google Ads / PPC integrerad med din retargetingstrategi?

För att växa i denna snabba miljö måste din PPC strategi vara centralt integrerad i din marknadsföringsplan.
Flera faktorer kan påverka hur effektiv din PPC satsning blir och vilka resultat du får, målet är att förstå vad som kommer att skapa tillväxt i din nuvarande situation. De vanligaste beskrivs nedan.

Branschfaktorer som marknadstillväxt, om du ser tillbaka på tillväxten av Black Friday under de senaste 5 åren, kommer du att se hur denna händelse har blivit kärnan i många detaljisters expansion och julstrategier. Att få ditt varumärke där vid rätt tidpunkt och rätt budget är avgörande för framgång.

Varje industri och varje kund har sina egna unika utmaningar och mål, Google Ads strategin utvecklas kring dessa. Om du vill driva trafik eller öka antalet konverteringar börjar vi där och kan därför anta rätt strategi. Detta planeras från struktur ner till sökordet och annonstext för att säkerställa maximal prestanda.

Google Ads optimering

Hur väl optimerad är ditt PPC-konto?

Förmodligen en av de mest komplicerade PPC-frågorna, men kortfattat beror det på om Google Ads uppnår dina mål. För vissa byråer kan detta vara tillräckligt men vi tror på kontinuerlig förfining, optimering och förbättring. Denna cirkel av processer bör aldrig sluta, även när man överpresterar mot mål.

Vår inställning till kontinuerliga optimeringar går längre än att enbart uppdatera bud. Även om budgivning är en viktig aspekt av optimering finns det en stor mängd andra faktorer att överväga. Vi har utvecklat en robust och framgångsrik kontinuerlig testmetodik som inte bara ger förbättrad prestanda utan också insikter som kan påverka din digitala och hemsida innehållsstrategi.

Förstå kunden

Kärnan i optimering är att förstå dina kunder och vad som gör att dem att blir intresserade, likaså vad som inte gör det. Genom olika former av meddelandetestning kan vi identifiera vad som fungerar bra för potentiella kunder. Detta filtreras seda och kan också möjliggöra ytterligare optimeringar utanför Google Ads som för din sökmotoroptimering.

”Buzzle förstod oss direkt, vad vi behöver, hur de kan bidra till ökad försäljning mht till vår processlösning för administrativa processer. Vårt samarbete är bara i sin linda och jag ser fram emot att ta nästa steg”

Ulf GeroldVD - Bestin

Abbe är en person med stort engagemang och många kreativa idéer.
Vi har samarbetat under flera år och jag uppskattar mycket den hjälp och de lösningar som Abbe erbjudit mig och mitt företag.
Det är alltid lika inspirerande att diskutera företagets utmaningar med Abbe. Han tvekar aldrig att säga vad han tycker, vilket ofta leder till nya lösningar.

Pär BengtssonVD - Pellevision

”Vi tog hjälp av BuzzleMedia för att strukturera upp vår försäljning. Resultatet blev över förväntningar. Inte nog med att vi fick en lösning som var helt skräddarsytt efter vår verksamhet och bransch, så hjälpte BuzzleMedia oss med att formulera och reflektera över våra långsiktiga mål. Konverteringsgraden blev hög efter att vi fått hjälp och vi känner oss mycket nöjda med vårt nya arbetssätt."

Martin LöfgrenGrundare - Simply BRF

Vill du ha en offert?

Vill du ha en offert av oss? Fyll i dina uppgifter så återkommer vi med ett förslag!