I genomsnitt går 80% av potentiella konverteringar från Facebook förlorade som resultat av dålig annonsstrategi.

Vi kan göra det bättre.

Gratis Facebook Ads review

Facebook annonsering

Med över en miljard månader aktiva användare är Facebook den största och kraftfullaste annonseringsplattformen för sociala medier i världen.

Att dra fördel av denna plattform kan dock vara en svår utmaning.
För att lyckas på Facebook måste annonsörer förstå hur man driver användarmedverkan och effektivt använder målgruppsinriktning för att få ut mesta möjliga av sin annonsbudget.

Hos Buzzle vet vi hur man kan placera rätt sorters annonser på rätt platser på Facebook och skapa fantastiska resultat för ditt företag.

Varför annonsera på Facebook?

Med Facebook kan du rikta dina annonser mot de personer som mest troligt vill ha din produkt eller tjänst.

Medan Facebook annonsering träffar potentiella kunder högre i försäljningstratten än avsiktbaserade annonslattformar som AdWords, om du riktar dig till rätt målgrupp, är Facebook annonser mycket effektivare än andra marknadsföringskanaler.

Inriktning på rätt målgrupp

Det finns många sätt att rikta dina annonser på Facebook. Som en grundläggande strategi kan inriktning på målgrupper som använder kategorier som ålder, kön eller intressen ge bra resultat, men för att verkligen få ut mesta möjliga av dina kampanjer är det bäst att bygga anpassade målgrupper baserade på vilka typer av användare som ger mest vinst för ditt företag .

För att påskynda den anpassade målgruppsbyggnadsprocessen kan du ladda upp en lista med dina leads eller kundens e-postadresser. Det finns ett par fördelar med denna typ av databasmarknadsföring.

Först kan du använda databasen för att effektivt förvandla Facebook till en retargetingplattform. Detta är ett fantastiskt sätt att stärka din övergripande marknadsföringsstrategi.

För det andra kan du använda din databas för att skapa en “lookalike” -kampanj som riktar sig till användare med liknande profilegenskaper som de i din databas. En “lookalike” -kampanj kan vara ett mycket effektivt sätt att identifiera och locka till ny trafik med hög konverteringspotential.

Att skapa en anpassad publik kräver kontinuerlig ansträngning och inriktning på optimering; men när du profilerar din perfekta kund ställer du in dig för fantastiska resultat.

Vill du annonsera på Facebook?

Gratis Facebook Ads review

Optimera dina Facebook kampanjer

Förutom att rikta in sig på rätt målgrupp är det viktigt att skapa dina kampanjer för framgång. Detta kräver testning.

Generellt sett är det bäst att ha en mängd olika annonser och marknadsfört innehåll. Ibland kommer det oväntade att resonera med din målgrupp, så det är viktigt att testa olika annonser tills du får en känsla för vad som fungerar.

Dessutom är det viktigt att se till att dina landningssidor förvandlar klick till konverteringar så effektivt som möjligt. Precis som med PPC-plattformar som Google AdWords är det inte tillräckligt med att få trafik till din webbplats. Du måste skapa en konsekvent upplevelse som “tvingar” kunden att konvertera.

För att verkligen göra vinst från en Facebook kampanj måste du identifiera vad som fungerar bäst för din målgrupp. Nyckeln till det är att testa.

Facebook annonsering är inte en ”set it and forget it” -plattform. Facebook är ett dynamiskt, kontinuerligt utvecklande annonslandskap och om du vill få ut mesta möjliga av din annonsering måste du utvecklas tillsammans med det.

Hos Buzzle övervakar vi våra kunders Facebook kampanjer varje vecka och optimerar hela tiden deras annonser och inriktning för att uppnå högsta avkastning och lägsta möjliga kostnader.

Kontakta oss idag för att börja dra nytta av omfattningen och potentialen i Facebook annonsering!

”Buzzle förstod oss direkt, vad vi behöver, hur de kan bidra till ökad försäljning mht till vår processlösning för administrativa processer. Vårt samarbete är bara i sin linda och jag ser fram emot att ta nästa steg”

Ulf GeroldVD - Bestin

Abbe är en person med stort engagemang och många kreativa idéer.
Vi har samarbetat under flera år och jag uppskattar mycket den hjälp och de lösningar som Abbe erbjudit mig och mitt företag.
Det är alltid lika inspirerande att diskutera företagets utmaningar med Abbe. Han tvekar aldrig att säga vad han tycker, vilket ofta leder till nya lösningar.

Pär BengtssonVD - Pellevision

”Vi tog hjälp av BuzzleMedia för att strukturera upp vår försäljning. Resultatet blev över förväntningar. Inte nog med att vi fick en lösning som var helt skräddarsytt efter vår verksamhet och bransch, så hjälpte BuzzleMedia oss med att formulera och reflektera över våra långsiktiga mål. Konverteringsgraden blev hög efter att vi fått hjälp och vi känner oss mycket nöjda med vårt nya arbetssätt."

Martin LöfgrenGrundare - Simply BRF

Vill du ha en gratis Facebook Ads review?

Fyll i dina uppgifter så återkommer vi med ett förslag!