Marknadsför ditt företag på Facebook

Idag är Facebook annonsering en viktig del i många företag och organisationers marknadsföring. Oavsett om det är B2B eller B2C är sociala medier självklara för dialog och samtal med potentiella kunder där möjligheterna att bygga starka varumärken och relationer är stora.

Annonsering på Facebook

Med datan som Facebook samlar från sina användare är annonsering på Facebook en mycket effektiv plattform för att nå ut till din målgrupp. Det är möjligt att rikta sig till den mest relevanta publiken baserat på intresse, demografi, plats, beteende etc. Dessutom har Facebook flera objektiva typer och annonsformat, vilket gör det möjligt för annonsörer att skapa annonser avsedda för en specifik åtgärd, tex hänvisa till en lokal butik eller generera onlinekonvertering.

Förutom att använda Facebook: s egna målgrupp kan vi skapa anpassade och remarketingmålgrupper, så att vi kan nå användare som tidigare har besökt din webbplats eller på något sätt varit i kontakt med ditt företag.

Vår tjänst

Vi är stolta över att förstå våra kunders verksamhet, utmaningar och mål. Detta gör det möjligt för oss att planera den mest effektiva digitala strategin för dem, för att överträffa de uppsatta målen.

Våra internexperter har många års erfarenhet av att utforma kreativa, tankedrivna kampanjer för att skapa bra resultat. Vårt team består av; strateger, sociala medier specialister, innehåll skribenter och designers, som alla arbetar tillsammans för att planera och genomföra den bästa kampanjen för ditt affärsmål.

Det stannar inte där, vi fortsätter att optimera och granska kampanjer regelbundet för att vi ska visa de mest effektiva annonserna för din målgrupp.

RESULTAT TILLSAMMANS

Vill du ha fler kunder?

Vi vill ta dig närmare dina tillväxtmål – oavsett om du letar efter rätt resesällskap eller bara kikar in för att få inspiration och bli smartare.

Boka möte

Facebook retargeting

Retargeting tillåter annonsörer att nå varma leads genom att endast visa annonser för dem som redan har visat intresse för din produkt eller tjänst. Detta görs genom att inbädda Facebook-pixeln i webbplatsens kod. Denna kod spårar användarens beteende hos besökarna på webbplatsen, vilket hjälper annonsörer att skapa riktade annonser på Facebook.

Hur Facebook Retargeting-kampanjer fungerar

Facebook retargeting är annonser som är utformade för att enbart visas för en målgrupp som tidigare har besökt (och vidtagit vissa åtgärder) på din webbplats. För att göra detta installerar vi en Facebook Pixel, ett gratis, kort kodstycke som installeras på sidan som spårar besökarna. Det länkar dina besökare till ditt Facebook Annonshanterarkonto, så att du kan skapa kampanjmålgrupper som direkt riktar dina senaste besökare med annonsering på Facebook.

Vi använder informationen från Facebook Pixel för att bättre förstå din målgrupp. Vi kan sedan skapa annonser anpassade till din målgrupp med hjälp av denna information. Genom att förstå besökare har vi inte bara en varm målgrupp som är mer sannolikt att konvertera, vi kan också designa annonser specifikt för dem. Detta ger oss möjligheten att skapa annonsmeddelanden som har större inverkan, vilket leder till mer försäljning och högre avkastning på annonsutgifterna.

Vad kostar annonsering på Facebook?

Du bestämmer själv hur mycket din marknadsföring på Facebook kommer kosta. Du väljer mellan dag eller månadsbudget, budgeten är summan du är villig att spendera på dina annonser. Facebook har inte ett enkelt verktyg för att generera kostnadsuppskattningar (tex Google Ad Keyword Planner) och Facebook-annonskostnaderna är inte baserade på nyckelord utan snarare på ett antal faktorer som utgör en annonsörs utvalda publik.

Annonsering på Facebook är en typ av auktion, som liknar Google Ads, där annonsörer budar på att få sin annons visad. För att avgöra vilken konkurrerande annonsör som får sin annons visad, tittar Facebook inte på maxbud, utan annonskvalitet. De visar annonser som de anser vara mest relevanta för användarna och kommer därför att bli bäst mottagna av användarna.

Facebook tittar på dessa faktorer för att bestämma vilken annons som kommer att visas på Facebook:

  • Bud – Vilken annonsör är villig att betala mest?
  • Ad Relevans – Vilken annons passar bäst i förhållande till den definierade publiken?
  • Projicerad annonssucces – Vilken annons kommer sannolikt att få de flest konvertering?

För att din annons ska visas i flödet måste du bevisa för Facebook att din annons är bra för din valda målgrupp. Genom att börja med ett konkurrenskraftigt erbjudande och skapa en specifik målgrupp med annonser anpassade till den målgruppen, kommer din annons att använda Facebook: s interna relevanspoäng för att avgöra hur bra annonsen är.

RESULTAT TILLSAMMANS

Vill du ha fler kunder?

Vi vill ta dig närmare dina tillväxtmål – oavsett om du letar efter rätt resesällskap eller bara kikar in för att få inspiration och bli smartare.

Boka möte