80% av potentiella konverteringar från Facebook går förlorade som resultat av dålig annonsstrategi.

Vi kan göra det bättre.

BE OM OFFERT

Facebook annonsering

Med över en miljard aktiva användare är Facebook den största och kraftfullaste annonseringsplattformen för sociala medier.

Att dra fördel av denna plattform kan dock vara en svår utmaning.
För att lyckas på Facebook måste annonsörer förstå hur man driver användarmedverkan och använder målgruppsinriktning effektivt för att få ut mesta möjliga av sin annonsbudget.

Vi vet hur man placerar rätt annonser på Facebook som ger fantastiska resultat för ditt företag.

Varför annonsera på Facebook?

Med Facebook kan du rikta dina annonser mot de personer som mest troligt vill ha din produkt eller tjänst.

Facebook annonsering träffar potentiella kunder högre i försäljningstratten än avsiktbaserade annonslattformar som Google Ads. Men om du riktar dig till rätt målgrupp är Facebook mycket effektivare än de flesta marknadsföringskanalerna.

Inriktning på rätt målgrupp

Som en grundläggande strategi kan målgrupper som använder kategorier som ålder, kön eller intressen ge bra resultat. Men för att verkligen få ut mesta möjliga av dina kampanjer är det bäst att bygga anpassade målgrupper baserade på användare som mest sannolikt kommer att vara intresserad av ditt företag. För att påskynda den processen kan du ladda upp en lista med dina prospekts eller bara e-postadresser.

Att skapa en anpassad målgrupp kräver kontinuerlig optimering; men när du profilerar din målkund förbereder du dig för fantastiska resultat.

Optimera dina Facebook kampanjer

Förutom att inrikta sig på rätt målgrupp är det viktigt att skapa kampanjer som blir framgångsrika. Detta kräver testning.

Generellt sett är det bäst att ha en mängd olika annonser och marknadsfört innehåll. Ibland kommer det mest oväntade att resonera med målgruppen, därför är det viktigt att testa olika annonser tills du får en känsla för vad som fungerar.

För att verkligen lyckas med en Facebook kampanj måste du identifiera vad som fungerar bäst för din målgrupp. Nyckeln till det är att testa sig fram.

Annonsera på Facebook

Facebook annonsering är inte en ”set it and forget it” -plattform. Facebook är ett dynamiskt, kontinuerligt utvecklande annonslandskap och om du vill få ut mesta möjliga av din annonsering måste du utvecklas tillsammans med det.

Vi övervakar våra kunders Facebook kampanjer varje vecka och optimerar hela tiden deras annonser och inriktning för att uppnå högsta avkastning och lägsta möjliga kostnader.

Kontakta oss idag för att börja dra nytta av omfattningen och potentialen i Facebook annonsering!