Annonsera på Facebook

För att lyckas på Facebook måste annonsörer förstå hur man driver användarmedverkan och använder målgruppsinriktning effektivt för att få ut mesta möjliga av sin annonsbudget. Vi vet hur man placerar rätt annonser på Facebook som ger fantastiska resultat för ditt företag.

BE OM OFFERT

Med Facebook kan du rikta dina annonser mot de personer som mest troligt vill ha din produkt eller tjänst.

Facebook annonsering träffar potentiella kunder högre i försäljningstratten än avsiktbaserade annonslattformar som Google Ads. Men om du riktar dig till rätt målgrupp är Facebook mycket effektivare än de flesta marknadsföringskanalerna.

Inriktning på rätt målgrupp

Det finns många sätt att rikta dina annonser på Facebook. Som en grundläggande strategi kan målgrupper som använder kategorier som ålder, kön eller intressen ge bra resultat. Men för att verkligen få bra resultat av dina kampanjer är det bäst att bygga anpassade målgrupper baserade på användare som mest sannolikt kommer att vara intresserad av ditt företag.

För att påskynda processen kan du ladda upp en lista med dina leads eller e-postadresser. Det finns ett par fördelar med denna typ av databasmarknadsföring.

  • Först kan du använda databasen för att effektivt förvandla Facebook till en retargetingplattform. Detta är ett fantastiskt sätt att stärka din övergripande marknadsföringsstrategi.
  • För det andra kan du använda din databas för att skapa en “lookalike” -kampanj som riktar sig till användare med liknande profilegenskaper som de i din databas. En “lookalike” -kampanj kan vara ett mycket effektivt sätt att identifiera och locka till ny trafik med hög konverteringspotential.

Att skapa en anpassad målgrupp kräver kontinuerlig optimering; men när du profilerar din målkund förbereder du dig för fantastiska resultat.

Optimera dina Facebook kampanjer

Förutom att inrikta sig på rätt målgrupp är det viktigt att skapa kampanjer som blir framgångsrika. Detta kräver testning.

Generellt sett är det bäst att ha en mängd olika annonser och marknadsfört innehåll. Ibland kommer det mest oväntade att resonera med målgruppen, därför är det viktigt att testa olika annonser tills du får en känsla för vad som fungerar.

För att verkligen lyckas med en Facebook kampanj måste du identifiera vad som fungerar bäst för din målgrupp. Nyckeln till det är att testa sig fram.

Kom igång

Facebook annonsering är inte en ”set it and forget it” -plattform. Facebook är ett dynamiskt, kontinuerligt utvecklande annonslandskap och om du vill få ut det mesta möjliga av din annonsering måste du utvecklas tillsammans med det.

Vi övervakar våra kunders Facebook kampanjer varje vecka och optimerar hela tiden deras annonser och inriktning för att uppnå högsta avkastning och lägsta möjliga kostnader.

Kontakta oss idag för att börja dra nytta av omfattningen och potentialen i Facebook annonsering!

Vi kommer att arbeta direkt med ditt företag för att:

  • Sätta realistiska annonsmål baserade på dina unika behov och budget.
  • Identifiera målgrupper och demografi som ditt företag behöver inrikta sig på.
  • Skapa riktade meddelanden och smarta annonser för bästa resultat.
  • Testa kampanjer i realtid för att få mer värdefull trafik till din webbplats.
  • Hjälp att utöka din räckvidd till nya lukrativa marknader

Vilka Facebook-tjänster erbjuder vi?

  • Expert strategiplanering och genomförande
  • Grundlig analys av dina branschkonkurrenter
  • Annonsstruktur och optimering
  • ROI-mätningar och optimeringstips
  • Retargeting
  • Pågående kampanjspårning och övervakning
  • Regelbunden rapportering av kampanjens framsteg
  • Avancerad kampanjkonsultation
  • Upptäcka nya marknads- och mediemöjligheter