Concito Consulting

Att driva trafik och kvalificerade B2B-leads genom en omnikanal strategi.

Bakgrund

Concito Consulting hjälper B2B-företag att bygga säljprocesser och etablera första kontakten med rätt potentiella kunder. Sedan starten 2016 har Concito växt organiskt och har positionerat sig som det självklara valet i norden inom komplex försäljning.

Utmaningen

Concito Consulting saknade processerna för digital marknadsföring och förmågan att genomföra denna själva. Detta engagerade de Buzzlemedia med som tog ett helhetsgrepp om kommunikationen online. Utmaningen låg i att driva trafik till Concitos webbplats och samtidigt uppmuntra användare att fylla i en förfrågan.

Tillvägagångssättet

För att marknadsföra och driva relevant trafik till Concito Consulting inledde vi arbetet med att sätta upp avancerad spårning. Detta för att skapa en persona med data istället för hypoteser och för mäta lönsamheten från olika digitala kanaler.

Detta tog oss till nästa fas i samarbetet, analys och undersökning, att upptäcka målgruppens riktiga motivationsfaktorer, kartlägga köpresan och beslutsprocesserna för att sedan planera och implementera en omnikanals-strategi inklusive retargeting. Med hjälp av teknisk SEO, sökordsannonsering och videoannonser i kombination med retargeting på sociala medier, och avancerade inriktningsmetoder kunde vi nå en hyperrelevant målgrupp vid rätt tidpunkt.

Resultaten

Vi har sett exceptionella resultat sedan vi införde ovanstående kampanjer på Concito Consulting. Sammantaget uppnådde kampanjerna kundens mål att öka medvetenheten och antalet kvalificerade leads genom att generera ett stort antal besök från rätt målgrupp:

  • Den organiska trafiken ökade med 232,60% och antalet leads från organisk trafik ökade med 52,46%
  • Den generella besökstiden på webbplatsen ökade med 40,67%
  • Antalet kvalificerade leads från betalda medier ökade med 46,22%
  • Den totala kostnaden per lead som genereras från webbplatsen har minskat med 82,71%