HubSpot CRM recension. Funktioner, priser & mer

HubSpot CRM

HubSpot är ett fantastiskt CRM och mycket lätt att komma igång med. Dessutom erbjuder de kanske marknadens bästa gratis CRM. Med sitt fokus på försäljning och marknadsföring gör HubSpot ett fantastiskt jobb med att sammanställa olika delar och presentera statistik på ett enkelt sätt.

En översikt: HubSpot CRM

Det första man ska veta om HubSpot är att deras CRM är gratis att prova. HubSpot CRM erbjuder en “forever free” plan så att du kan experimentera med deras kraftfulla CRM-funktioner utan att ta fram plånboken.

Om du vill förbättra marknadsföringen och dina kundrelationer är HubSpot CRM ett utmärkt alternativ. HubSpot har också en robust uppsättning marknadsförings- och försäljningsfunktioner.

Om du vill att ditt säljteam ska krossa sina försäljningsmål utan att du inledningsvis behöver betala någonting ska du starta ett konto idag och börja använda det direkt. Du kommer snabbt avgöra om HubSpot är den perfekta lösningen för ditt företag, eller om du ska leta någon annanstans.

HubSpot CRM Rapport

Är HubSpot CRM rätt för ditt företag?

HubSpot är ett perfekt CRM för alla företag som vill organisera leads på ett sätt som ger sitt säljteam möjlighet att stänga fler affärer och spara tid.

Om du driver ett litet företag, om du är en del av ett marknadsföringsteam eller om du ansvarar för ett säljteam kan HubSpot vara ett mycket bra val.

Om du uppskattar ett logiskt gränssnitt och förmågan att centralisera leadflödet, är HubSpot CRM som handen i handsken.

Eftersom HubSpot CRM kan integreras med en serie marknadsföringsappar är den också perfekt för alla småföretagare. Du kan använda HubSpot för att sköta content marketing, direktförsäljning och Marketing Automation.

HubSpot CRM-funktioner

Du kanske bara letar efter ett effektivt sätt att hantera och organisera leads men HubSpot erbjuder så mycket mer än så. HubSpot erbjuder en full-stack marknadsföringssvit som låter dig hantera leads, bygga formulär, automatisera marknadsföring och synka med ditt team.

HubSpot erbjuder en “allt i ett” marknadsföringsverktyg som inkluderar ett gratis CRM.

Du hittar också en mängd marknadsföringsgodisar och utbildning på HubSpots webbplats. Gratis utbildning, gratis kurser, en förstklassig marknadsföringsblogg och en samling värdefulla e-böcker … HubSpot verkar ha allt, och de är i toppen sett ur ett content marketing-perspektiv.

Men hur är det med HubSpot CRM-verktyget? Låt oss ta en djupgående titt på marknadsföringsfunktionerna som är tillgängliga för HubSpot CRM-kunder och användare.

Snygg pipeline dashboard

Du kanske vill ge hela säljteamet en chans att samarbeta effektivt utan att använda sju olika tjänster och inloggningar.

HubSpot CRM-dashboarden visar alla detaljer om hela din försäljningstratt i realtid med en mycket lättanvänd, centraliserad dashboard.

Dashboarden är ljus, livlig och enkel att förstå. Säljteamet kommer aldrig vara osäkra lead-status eller fastna i vad nästa steg är.

HubSpot CRM: s bästa funktioner:

  • All statistik är i realtid, så du och ditt säljteam vet alltid den exakta statusen för varje lead.
  • En snyggt utformad och lättläst dashboard ger hela ditt team en snabb ögonblicksbild av ditt leadflöde.
  • Spåra ditt affärsflöde utifrån prestanda så du kan se var du ligger mot mål.
  • Sortera dashboarden enkelt så att du snabbt kan extrahera nästan vilken dataset eller trend du behöver.

Enkel aktivitetsloggning

Om du kontaktar dina leads vid fel tillfälle eller med överflödig information kan det vara pinsamt och ditt lead kommer att ifrågasätta din kompetens.

Därför finns HubSpots loggfunktioner som fungerar på olika plattformar. Du och ditt team vet alltid den exakta statusen för varje lead utan gissningar.

HubSpot CRM:s bästa aktivitetsloggningsfunktioner:

  • Se statusen för varje lead med hjälp av en mycket enkel dashboard.
  • HubSpot spårar interaktioner automatiskt, så att du alltid vet att statusen är uppdaterad och aktuell.
  • Du kan enkelt synkronisera med Outlook och Gmail och registrera varje interaktion tryggt och säkert.

Chatt i realtid

Om du snabbt vill förbättra din målgrupps och dina kunders uppfattning om ditt företag kan du erbjuda en livechatt!

Om dina kunder eller webbplatsbesökare har frågor, varför inte besvara dem i realtid? På det sättet tappar du aldrig leads när de är nyfikna på din tjänst.

HubSpot CRM: s bästa chattfunktioner i realtid:

  • Enkel installation gör att du snabbt kan erbjuda fantastiskt stöd så att du kan bygga fler relationer med alla prospekts och kunder.
  • Chattbot-integration som låter dig välkomna leads, automatisera meddelanden, samla e-post eller ställa frågor.
  • Hantera teamets meddelanden oavsett var dina kunder är eller vilken meddelandekanal de använder.
  • Erbjuder en universell inkorg så att dina lediga teammedlemmar kan svara på alla kundförfrågningar så snabbt som möjligt.

Säljfunktioner

Den bästa funktionen med HubSpot CRM är troligtvis att du kan kombinera CRM med olika försäljnings- och marknadsföringsverktyg.

hubspot-crm-funktioner

Olika verktyg låter dig boka fler möten, ringa samtal med ditt CRM och berika varje punkt i din marknadsförings- och försäljningsprocess.

Kanske vill du skicka e-postsekvenser så att du automatiskt kan vårda leads och göra dem till kunder.

Eller kanske ditt nuvarande CRM inte låter dig snabbt ringa dina leads från ditt CRM.

HubSpot Sales ger dig dessa kraftfulla försäljningsfunktioner utan tekniskt besvär.

HubSpot CRM: s bästa säljfunktioner:

  • Skapa e-postmallar och spåra dem så att du vet vilka idéer som fungerar och vilka som floppar.
  • Få omedelbara aviseringar så fort dina leads öppnar dina e-postmeddelanden eller laddar ner bilagor.
  • Samla data om dina leads automatiskt och få information från den enormt stora HubSpot-databasen med över 20 miljoner företag.
  • Ringa och spela in samtal, logga direkt från ditt CRM.
  • Synka enkelt och dela din tillgänglighet med en länk som kunder kan boka ett möte genom.

Hur HubSpot CRM kan gynna ditt företag

En av de mest framstående fördelarna med HubSpot CRM-verktyget är att det är gratis att prova. Det finns en “gratis för alltid” -plan som låter dig snabbt importera dina leads utan att betala en enda krona.

HubSpot CRM är enkelt att använda. Du kan komma igång utan att ha studerat datavetenskap och marknadsföring i decennier.

Oberoende av teknisk kompetens kommer du och ditt säljteam med säkerhet navigera och hitta rätt. Du kan enkelt följa upp dina leads genom alla skeden i din försäljningstratt och marknadsföringsprocess.

En annan stor fördel med HubSpot CRM är att den fungerar tillsammans med en stor mängd marknadsföringstillägg.

HubSpot workflow

HubSpot erbjuder massor av olika marknadsföringsverktyg som kan hjälpa till att förbättra din content marketing , annonsering och försäljning.

Oavsett om du vill ha popup-formulär på din webbplats, e-postmarknadsföringsmallar eller ett lättanvänt CRM, gör HubSpot allt enkelt.

HubSpot CRM priser

Det bästa med HubSpot är att de erbjuder en “gratis för alltid” -plan. HubSpot garanterar att deras CRM alltid kommer vara gratis. Du behöver aldrig stressa med en out-of-hand kostnad.

Om du gillar tanken på att trimma din försäljningsprocess utan att behöva använda din marknadsföringsbudget är HubSpot en riklig pärla som är värd att titta närmare på.

Naturligtvis måste HubSpot tjäna pengar. De gör det genom att erbjuda premiumuppgraderingar som förbättrar deras CRM-kärna. Låt oss ta en snabb titt på deras premiumtillägg.

Marketing Hub – kostar 50 – 3200 USD  per månad och erbjuder avancerade funktioner som hjälper till att förvandla dina leads till betalande kunder. Höjdpunkterna inkluderar allt från Marketing Automation, popup-formulär, A / B-test och mycket mer.

Sales Hub – kostar 50 – 1 200 USD per månad och är perfekt för att stänga fler affärer. Funktionerna i Sales Hub inkluderar avancerad e-postmarknadsföring, transaktionsautomatisering, transkription av samtal och mer.

Servicehub – kostar 50 – 1 200 USD per månad och är perfekt om du vill erbjuda förstklassigt support till dina klienter och kunder. Avancerade funktioner inkluderar utdrag, ticket-rapporter, anpassad rapportering och mer.

HubSpot CMS – HubSpot CMS kostar 300 USD per månad och kan snabbt hantera hela din webbnärvaro om du vill. Skapa snygga webbsidor, bloggar, landningssidor och dela upp allt med hjälp av HubSpot CMS och paketet med marknadsföringsverktyg.

Komma igång med HubSpot CRM – hur lätt är det att använda?

Det spelar ingen roll om du redan har en stor lista med leads eller om du börjar från grunden.

Om du tänker på stökig data eller dubbletter, oroa dig inte. HubSpot upptäcker dubbletter i din data vid import, så att ditt innehåll är rent och redo att börja användas.

Om du redan har en lista med leads eller deals är det enkelt att importera din data till HubSpot. Med bara några få klick har du importerat din data och kan börja använda verktyget. Du kan enkelt ladda upp din data, arbeta med HubSpot API eller arbeta med en HubSpot-tekniker om du har speciella behov.

Vanliga frågor

Vad är HubSpot CRM?

HubSpot CRM är ett gratis verktyg som hjälper ditt marknadsföring och försäljningsteam att hantera, följa upp, organisera och stänga leads. Om du vill ha ett fantastisk CRM som är gratis att prova, är HubSpot värt att överväga.

Hur mycket kostar HubSpot CRM?

Hur låter 0,00 kr per månad? HubSpot CRM erbjuder en “gratis för alltid” -plan. Det är svårt att tro att HubSpot tillhandahåller en så omfattande uppsättning funktioner gratis, men de gör det.

HubSpot är skalbart och växer när ditt företag gör. Om du behöver mer omfattande och robusta marknadsförings- och försäljningsfunktioner kan du bläddra i deras avancerade tillägg när ditt företag utvecklas.

Vilka är de största fördelarna med HubSpot CRM?

Den viktigaste fördelen som HubSpot erbjuder är friheten och kontrollen det ger ditt marknadsförings- och försäljningsteam. Om du vill uppmuntra din marknadsföring och ditt säljteam kan HubSpot vara din perfekta CRM-lösning.

HubSpot CRM ger en snygg och lättanvänd dashboard så att du kan spåra dina leads, försäljningar, deals och prestanda i ett centraliserat nav. Hela teamet är uppdaterat i realtid.

Irriterar det dig när du måste växla mellan webbläsarflikar eller söka efter ditt senaste Microsoft Excel-ark med uppdaterad leadinformation? Ännu värre är det när du upptäcker att du har arbetat från data som är inaktuell! HubSpot erbjuder sinnesro och organisation, vilket är en enorm fördel.

Är HubSpot CRM värt priset?

Eftersom du kan börja använda HubSpot CRM och olika marknadsföringsverktyg utan att öppna din plånbok alls, ja, det är värt kostnaden.

Om du utvecklas förbi HubSpots gratisfunktioner kan du fortfarande hitta massor av värde för priset på det du betalar.

Du kan automatisera marknadsförings-, försäljnings- och leadgenereringsprocesser utan använda ett halvdussin marknadsföringsverktyg.

Fungerar HubSpot CRM med Mailchimp?

Om du redan använder Mailchimp och om du gillar det kan du behålla det. HubSpot integreras enkelt med Mailchimp så att du kan samla in leads och synkronisera dina HubSpot-leads med Mailchimp.

Skaffa HubSpot CRM gratis och få 30 minuter gratis expertrådgivning

Abbe El-Madhoun

Författare Abbe El-Madhoun

Fler inlägg av Abbe El-Madhoun