Kom igång snabbt och få stort värde från din HubSpot-investering.

Du har tagit det första steget för att förbättra din strategi för digital marknadsföring genom att investera i HubSpot. Men vad händer nu? Buzzlemedia kan hjälpa dig med din HubSpot-onboarding, från den tekniska installationen till strategisk inriktning, så att du får ut det mesta möjliga av din HubSpot-investering.

PRATA MED OSS OM HUBSPOT

Varför behöver jag ett team för att implementera HubSpot?

Oavsett om du är bekant med HubSpot eller bara kommer igång kan vårt erfarna team ombord på Buzzlemedia tillhandahålla de resurser du behöver för att arbeta snabbt och effektivt. Dessutom får du tillgång till bästa praxis som hjälper dig att ta din försäljning och marknadsföring till nästa nivå.

Vi coachar dig i systemet genom hela implementeringen och tillhandahåller en anpassad servicenivå som passar dina befintliga företagsresurser.

hubspot-certified-partner

Fördelarna med att använda HubSpot på rätt sätt

Det är viktigt att bygga en stark grund genom att få de tekniska aspekterna av programvaran korrekt inställda och genom att förstå de grundläggande metoderna bakom inbound marketing. Viktiga frågor bör ställas under processen så att din första installation stöder dina mål med en långsiktig vision och inte behöver återskapas igen på grund av kortvariga förfrågningar och reaktioner.

Vanliga ämnen och utmaningar för analys inkluderar dataintegrationer och import från befintliga system. Det är viktigt att förse användare och team med lämpliga åtkomstnivåer baserade på roller och att ha korrekt fältkartläggning och kontaktsegmentering i Hubspot-CRM.

Buzzlemedia förstod oss direkt, vad vi behöver, hur de kan bidra till ökad försäljning mht till vår processlösning för administrativa processer. Vårt samarbete är bara i sin linda och jag ser fram emot att ta nästa steg.

Ulf GeroldFörsäljningsansvarig, Tyringe Konsult AB

Hur kommer du att skapa, hantera och rapportera om ROI för olika kampanjer? Hur kommer försäljnings-pipen att byggas och vilken automatisering måste vara på plats för att stödja försäljnings-, marknadsförings- och serviceteam?

  • HubSpot-implementering
  • Dataintegrationer och CRM-installation
  • Databassegmentering
  • Kampanjinställning, övervakning och rapportering
  • Pipe-design och rapportering

Beroende på din organisations viktiga resultatindikatorer (KPI) kommer vi att utveckla en anpassad process som passar din bransch och affärsmodell. Vi kommer att använda ett team som har erfarenhet av att arbeta med många andra HubSpot-användare så att du har tillgång till deras kunskap och bästa praxis.

Här är några exempel på vad du kan förvänta dig av våra HubSpot onboarding-tjänster:

  • Ett dedikerat team från Buzzlemedia för strategi, ledning och implementering
  • En process, projektplan och schema baserat på dina behov
  • Strategi och konversationer om personas, innehåll och konverteringsvägar
  • Import av kontakter, prospekter och annan data
  • Dokumentation om försäljning och marknadsinriktning, inklusive serviceavtal för leverans av leads från marknadsföring till försäljning
  • Skapa uppmaningar (CTA), formulär, personas, databasdelningslistor etc.
  • Byggande av e-postmallar och automatiserade arbetsflöden
  • Ställa in anpassade rapportpaneler och analyser
  • Och mycket mera

Vad händer i slutet av onboardingen?

När din tekniska installation är klar kommer vi se till att du har tillgång till nödvändiga resurser så att du kan få största möjliga värde från HubSpot-plattformen. Då är du redo att ta din marknadsföring till nästa nivå med dina egna interna resurser eller så har du möjligheten att ytterligare engagera oss.