Vi är här för att hjälpa dig växa

Vi hjälper er att förbättra er marknadsstrategi för att erbjuda rätt content, till rätt personer, vid rätt tidpunkt. Vi stödjer er med inbound marketing, CRM implementation, konsultation, migrering, integrationer och så mycket mer.

Boka demo

Vad Är Inbound Marketing?

Inbound marketing är en metod för marknadsföring som bygger på att få in nya kunder, istället för att aktivt sälja uppsökande.

Metodiken för inbound marketing menar, att ni kan låta er verksamhet växa mer och snabbare genom att informera, utbilda och tillgodose potentiella kunder med informativt content tillsammans med bra service. Content med kvalité attraherar människor till er sajt, och personlig service gör att dem återvänder för att lära sig mer, tills de är redo att köpa ifrån er. 

Inbound marketing är ett stort koncept, med många aspekter och taktiker som är användbara och relevanta för företag i den digitala eran vi lever i idag. Men, det är ett stort paradigmskifte, vilket gör det svårt för många bolag att bygga upp kunskapen själva. 

Det är här inbound marketingbyråer kommer in i bilden

Inbound marketing får in kunder genom kvalitativ information som de söker efter, vårdar dem fram till ett avslut med exceptionell service och med en personlig upplevelse.

INBOUND MARKETING

Vad Är En Inbound Marketing Byrå?

En inbound marketingbyrå är ett företag vars expertis ligger i att implementera inbound marketing taktiker – både för dem själva och för deras kunder.

Inbound marketingbyråer prioriterar smart och mätbar tillväxt åt sina kunder. De samarbetar med kunder för att utveckla omfattande inbound marketing strategier som båda teamen kan använda för att få in leads och få bättre konverteringar.

Om ni erbjuder och tillhandahåller det bästa content, mest information och får positiv interaktion med kvalité, då är ni sannolikhet det företaget som vinner

digital marknadsföringsbyrå
chart1
INBOUND MARKETING

Olika Steg Av Inbound Marketing

Inbound marketing drivhjulet  är det nya sättet att konceptualisera hur inbound marketing metoden fungerar. Det sätter kunden främst och i centrum och hjälper er att bibehålla momentum istället för att tänka på var kunds specifika början och slut i interaktionen med ert företag. Inbound marketing drivhjulet betonar tre specifika steg med inbound marketing taktiker för att understödja vart steg:   

01

Attract

Ni söker efter kvalificerade leads, eller hur? Så här får ni dem. Ert mål för steget “Attract” är att få in fler besökare till er sajt, introducera dem till er produkt eller tjänst och svara på eventuella frågor de kan tänkas ha.

  • Blogg, social media inlägg, och intressant information på ett problem som en persona kan tänkas ha – allt det kommer att attrahera kvalificerade leads till er sajt.
flywheel

02

Engage

Ni har attraherat besökare. Nu behöver ni prata med dem. Engage-steget handlar att knyta an på ett specifikt och personligt sätt som ger dem den absolut bästa upplevelsen som möjligt. 

  • Djupgående material som content med erbjudande och direkt engagemang genom social media och email marketing är väldigt bra taktiker för engagemang.

03

Delight

Stängt affären? Fint! Få era kunder att bli ambassadörer. De älskar era produkter och ert företag – uppmuntra dem att dela sin upplevelse med andra.

  • Fortsätt att vårda era kunder med den bästa service tänkbart och med content som hjälper dem att bättre använda era produkter så att de med glädje fortsätter interagera med ert bolag.

Hur Buzzle Media Passar In I Inbound Marketing Metodiken

Buzzlemedia använder inbound marketing metodiken för att skapa tillväxt för våra kunder och för oss själva. Allt inbound marketing taktiker vi använder är skapade för att driva kvalificerad trafik, konvertera kvalificerade leads, och slutligen att förvärva mer av de kunder som får ert drivhjul att snurra. Här bryter vi ner våra tjänster vi tillhandahåller och hur vi skräddarsyr dem för att generera tillväxt för ert företag.

web-design1
web-design2
INBOUND MARKETING

Webbplatsstrategi

Er hemsida är navet för alla åtgärder i en inbound marketing strategi och det är därför det är så viktigt att ha en bra sådan. På Buzzlemedia börjar vi med att bygga er sajt så att den blir en stabil grund för resten av tillväxtstrategierna.

  • Specifikt designad för er
  • Sökmotorsoptimerad för alla responsiva enheter
  • Användarvänlig, lättnavigerad och attraktiv
  • Motor för leadsgenerering

Er sajt är mer än en innehållslista för era produkter, tjänster och kontaktuppgifter. Den är grunden för er inbound strategi. Den behöver se snygg ut, men måste även prestera.

INBOUND MARKETING

SEO & Sökmotorpositionering

Vill ni synas högst upp på första sidan? Välkommen till SEO. Sökmotoroptimering handlar om att ert företag dyker upp i resultaten när någon gör en sökning på era produkter eller tjänster. SEO innefattar processen att optimera er sajt, blogg eller andra aspekter av er inbound marketing strategi för att höja er positionering i sökmotorerna och för deras deras algoritmer. 

 

Vår SEO process har tre generella steg:

SEO-Report

01

Sökordsanalys

Vi tar fram en analys och rapport som identifierar de sökord som identifierar dem som ni syns och rankar för. Vi tittar på hög sökvolym och låg konkurrens för att boozta er sajts synlighet snabbt.

02

Implementation av sökord

Vi använder de sökord vi hittat för att ta fram en målinriktad content strategi som når de kvalificerade potentiella leads som ni letar efter.

03

Sökmotorpositionering

Med mer användbart content kring sökordsidéer som är relevanta för er bransch så ökar er ranking och ni får högre sökmotorpositionering.

Precis som andra förändringar i ett företag, så tar ibland inbound marketing och en implementation tid. Det underlättar att ha en partner i processen.

inbound-topic-clusters
INBOUND MARKETING

Content Marketing

Content marketing är de flesta inbound marketing strategiers smör och bröd. Även om taktikerna bakom content marketing förändras med algoritmernas förbättrande, så är de generella koncepten dem samma: skriv utförligt content som hjälper din persona.

Att skriva content är svårt. Det är vårt jobb. Buzzlemedia kan hjälpa er att skapa och lansera en marknadsstrategi som hjälper er att generera leads.

INBOUND MARKETING

Marknadsföring På Sociala Medier

Marknadsföring på Social Media är där ert företag engagerar användare av social medier. Allt från att dela era bloggartiklar och annan relevant branschinformation till att publicera nyheter om ert team. Allt ni publicerar och delar om ert företag på era konton i social media är SOME marketing.

Oavsett om ni hoppas på att boozta engagemang i SOME eller öka medvetenheten av ert varumärke, så hjälper vi er att bygga en strategi som uppfyller era mål.

piper-lakes-facebook-ad-01
social-facebook-kowalski
INBOUND MARKETING

Landningssidor

En landningssida är en sida (förutom er hemsida) där besökare till er sajt landar när de klickar in på den från någon annan sajt, en sökmotor eller från en länk. Om ni kört betalda annonser eller lyft fram erbjudande via content på social media, så är landningssidan den första sidan era besökare landar på när de klickar in på er sajt. 

 

Vårt mål är att driva besökare till en optimerad landningssida som fångar upp deras kontaktuppgifter och ger dem det content de letar efter. Här är några av de bästa praxis vi använder oss utav för att optimera landningssidor:

01

Ren Design

Er landningssida ska vara clean. Onödigt content, bilder och element för navigation kan distrahera besökare och hindra dem från att fylla i formulär och konvertera.

02

Rena CTAs

Knappar för Call-to- Actions ska vara lätta att hitta och specifika. Ett potentiell kund ska kunna se direkt vad den behöver göra för att få det content de vill komma åt.

03

Korta Kontaktformulär

Fråga aldrig efter mer information än vad ni behöver. Ju fler fält i kontaktformuläret en besökare måste fylla i, desto mindre antal blir inskickade.

04

Smart Copy

Varje landningssida behöver copy, men aldrig för mycket. Inkludera bara ett relevant sökord, och minimera antalet meningar till max två stycken.

INBOUND MARKETING

Content Erbjudanden

Ett erbjudande i content format är content som ni ska erbjuda en besökare eller ett potentiellt lead. Ett sådant typ av content kan vara ett white paper, en ebok som kan laddas ner eller enkel checklista. Oavsett vilken typ så ska varje erbjudande vara till hjälp och specifikt för en personas problemställning. Genom att erbjuda relevant content – som kanske till och med kan ge en lösning på ett problem en persona har – så kommer ni att kunna konvertera besökare till leads, och leads till kunder.

 

Vi på Buzzlemedia utvecklar och tar fram och designar erbjudande i content format som era potentiella kunder bryr sig om. Vi tar det absolut bästa som ert företag erbjuder och paketerar det på ett sätt som är konsumerbart, engagerande och till hjälp för era leads. Content som levererar leads. 

INBOUND MARKETING

E-post Marknadsföring

Mejl är ett av de få tillfällena ni har för att prata med era kunder som redan känner er. Det är otroligt värdefullt. 

Vi hjälper er att kommunicera rätt information till rätt leads vid rätt tidpunkt genom att segmentera er mejllista utifrån era buyer personas, och tar fram en strategi för email marketing som uppfyller era mål.

Vare sig ni vill skapa varumärkeskännedom, engagera potentiella kunder som föll bort ur säljcykeln eller för att vårda nya leads – så segmenterar vi er lista enligt rätt kriterier.

INBOUND MARKETING

HubSpot: Ett Omfattande Inbound Marketing Verktyg

HubSpot är ett företag som marknadsför och utvecklar programvara designat för att hjälpa andra företag att växa. HubSpot är en pionjär inom inbound metodiken. Deras CRM (Customer Relationship Management software platform), sälj, marknadsföring- och serviceverktyg är optimerat för att på ett strukturerat och specifikt sätt hjälpa företag att använda sig av inbound marketing metodiken för att främja sin tillväxt. Här är hur HubSpot kan förbättra er inbound marketing strategi: 

01

HubSpot Marketing

Ha all era marknadsföringsaktiviteter i en enda plattform. Spåra data, analysera resultaten och optimera er inbound marknadsföringsstrategi för tillväxt.

02

HubSpot Sales

Sälj bättre. Spåra nya potentiella kunder, vårda nya leads och stäng affärer med verktyg så som automatiserade mejlsekvenser, workflows och automatiserade notifiktioner.

03

HubSpot Service

Alla verktygen ni behöver för att ge en fantastisk kundservice. Desto bättre service, ju större är sannolikheten att kunderna kommer tillbaka.

Buzzle Media Som Din HubSpot-partner

Om ni funderar på att prenumerera på HubSpot, men är oroade över en lång övergångsperiod så är det därför vi finns här. Som HubSpot Partners så vet vi praktiskt taget allt det finns att veta om både sälj och marknadsaspekterna av HubSpot CRM.

Vi är här för att hjälpa till med de svåra sakerna. Vår personal finns här för att träna er i alla verktyg som HubSpot erbjuder, så att ni kan använda dem på det sätt som bäst passar ert företag.