LinkedIn är en B2B leadsgen. maskin

Börja annonsera där kunderna är

Be om en offert

LinkedIn annonsering

Medan plattformar som Google Ads är självklart för PPC-annonsering. är LinkedIn annonsering den ideala plattformen för B2B-marknadsföring.

Med annonsering på LinkedIn kan du rikta in dig på beslutsfattarna i din marknad med annonser som är direkt relevanta för deras utmaningar. Du behöver inte navigera dig igenom företagets byråkrati; istället lägger du din lösning framför de som tar besluten.

För att vara effektiv på LinkedIn måste du förstå din målgrupp, hur du optimerar dina annonser och inriktning för maximal effekt. Med rätt strategi på plats kan LinkedIn annonsering ta ditt företag till nästa nivå.

Vad som gör LinkedIn annonsering bra

LinkedIn annonsering är ett bra sätt att rikta dina annonser mot människor i företag som behöver din produkt eller tjänst. Det är en högre tratt annonsering (TOFU / top of the funnel) än avsiktbaserade annonsplattformar som AdWords, men förmågan att inrikta sig på beslutsfattare gör det till en otroligt effektiv kanal för B2B-marknadsföring.

Med LinkedIn har du möjlighet att rikta dina annonser på flera sätt. Du kan rikta dina annonser efter plats, företagsnamn eller bransch, antal anställda. befattning & jobbfunktion, senioritet, skola, färdigheter samt grundläggande demografisk information som kön eller ålder.

När du har ställt in din målgrupp kan du sedan övervaka dina resultat för att ta reda på exakt vem som svarar bäst på ditt meddelande. Detta gör att du kan förfina saker ännu mer och se till att dina annonser visas på de mest lönsamma sätten som möjligt

Är LinkedIn rätt för dig?

Att kunna rikta in sig på rätt målgrupp med dina annonser är bra; men för att göra det effektivt måste du känna din målgrupp. Ju bättre förståelse du har för dina målkunder, desto mer  lönsamma kan dina annonser vara.

Tänk på följande frågor:

  • Vilka jobbtitlar är kopplade till din målgrupp?
  • Var arbetar din målgrupp?
  • Vilka färdigheter eller intressen har din målgrupp?
  • Finns din målgrupp vanligtvis på en viss seniornivå?
  • Har din målgrupp vanligtvis en viss typ av position i ett företag?

Om du har ett bra svar på en eller flera av dessa frågor är LinkedIn-annonsering förmodligen en bra passform för ditt företag.

”Buzzle förstod oss direkt, vad vi behöver, hur de kan bidra till ökad försäljning mht till vår processlösning för administrativa processer. Vårt samarbete är bara i sin linda och jag ser fram emot att ta nästa steg”

Ulf GeroldVD - Bestin

Abbe är en person med stort engagemang och många kreativa idéer.
Vi har samarbetat under flera år och jag uppskattar mycket den hjälp och de lösningar som Abbe erbjudit mig och mitt företag.
Det är alltid lika inspirerande att diskutera företagets utmaningar med Abbe. Han tvekar aldrig att säga vad han tycker, vilket ofta leder till nya lösningar.

Pär BengtssonVD - Pellevision

”Vi tog hjälp av BuzzleMedia för att strukturera upp vår försäljning. Resultatet blev över förväntningar. Inte nog med att vi fick en lösning som var helt skräddarsytt efter vår verksamhet och bransch, så hjälpte BuzzleMedia oss med att formulera och reflektera över våra långsiktiga mål. Konverteringsgraden blev hög efter att vi fått hjälp och vi känner oss mycket nöjda med vårt nya arbetssätt."

Martin LöfgrenGrundare - Simply BRF