98% av din webbplatstrafik lämnar utan att konvertera och kommer aldrig tillbaka.

Vi kan fixa det med retargeting.

Be om en offert

Retargeting

För de flesta webbplatser vidtar bara 2% av deras trafik den önskade åtgärden innan de lämnar webbplatsen. Efter allt som krävdes för att få dem till webbplatsen lämnar de bara.

En betydande del av tiden lämnar icke-konverterande besökare inte eftersom de inte är intresserade av erbjudandet. De blir ofta distraherade, ville bara kolla konkurrenterna eller helt enkelt för de är nyfikna. Men när de har lämnat är de borta.

Retargeting – även känd som remarketing – gör det möjligt för webbplatser att visa sina produkter eller tjänster för kunden som lämnade utan att konvertera. När det görs rätt är retargeting en löpande påminnelse om att “Hej, du var intresserad av det här … ge det en ny chans!”

Hur fungerar det?

Retargeting använder cookies för att anonymt följa användare över webben.

Med rätt kodavsnitt på din webbplats kan du släppa en anonym cookie på webbläsaren för alla nya besökare. Den cookien låter en retargetingplattform som Facebook, LinkedIn eller Google veta att användaren har besökt din webbplats och utlöser din annons på olika platser i plattformens nätverk.

Detta är särskilt effektivt för B2B företag eller andra marknader med längre försäljningscykler, till exempel högre utbildning eller rekrytering. För att säkerställa att du får fantastiska resultat har de flesta retargetingplattformar en mängd olika parametrar som du kan ställa in för att optimera när och hur dina retargetingannonser visas.

Liksom andra former av betald annonsering budar du för att dina annonser ska visas, men kostnaden för retargeting är vanligtvis ganska låg. Som ett resultat är retargeting ett billigt och enkelt sätt att rulla in potentiella kunder som du annars skulle ha förlorat.

Retargeting kanaler

Förutom Googles Display-nätverk finns det flera andra platser där du kan använda för att driva tillbaka trafik till din webbplats.

Google Remarketing

Google Display Network är massivt och retargeting via Google är ett otroligt sätt att hålla sig top of mind.

Google låter dig skräddarsy dina retargetingannonser baserat på specifika produkter och sidor som en användare tittade på under sitt besök på din webbplats. Som ett resultat kan du designa skräddarsydda annonser som riktar sig till specifika målgrupper och demografi för att öka dina konverteringar och intäkter.

Dynamisk retargeting

För e-handelsföretag med dussintals eller hundratals produkter är det nästan omöjligt att bygga och underhålla en e-handelsretargetingkampanj med traditionell AdWords-retargeting.

Å andra sidan ger dynamisk retargeting dig möjlighet att skapa ett enda produktflöde som placerar retargetingannonser baserat på exakta produkter dina användare har sett. Och som dessutom är enkel att uppdatera.

Som resultat kommer användaren att se en produktannons för de specifika artiklarna som de redan har tittat på – automatiskt!

Retargeting sociala medier

Facebook har cirka 2,45 miljarder användare (december 2019). Instagram har runt 1 miljard. Chansen är stor att du kan hitta mycket av din icke-konverterade trafik i ett av dessa nätverk.

Med social inriktning visas dina annonser för tidigare besökare på din webbplats direkt i nyhetsflödet. Detta kombinerar fördelarna med retargeting och målgruppssegmentering med de flexibla, personliga annonsmeddelanden som sociala medier gör möjligt.

”Buzzle förstod oss direkt, vad vi behöver, hur de kan bidra till ökad försäljning mht till vår processlösning för administrativa processer. Vårt samarbete är bara i sin linda och jag ser fram emot att ta nästa steg”

Ulf GeroldVD - Bestin

Abbe är en person med stort engagemang och många kreativa idéer.
Vi har samarbetat under flera år och jag uppskattar mycket den hjälp och de lösningar som Abbe erbjudit mig och mitt företag.
Det är alltid lika inspirerande att diskutera företagets utmaningar med Abbe. Han tvekar aldrig att säga vad han tycker, vilket ofta leder till nya lösningar.

Pär BengtssonVD - Pellevision

”Vi tog hjälp av BuzzleMedia för att strukturera upp vår försäljning. Resultatet blev över förväntningar. Inte nog med att vi fick en lösning som var helt skräddarsytt efter vår verksamhet och bransch, så hjälpte BuzzleMedia oss med att formulera och reflektera över våra långsiktiga mål. Konverteringsgraden blev hög efter att vi fått hjälp och vi känner oss mycket nöjda med vårt nya arbetssätt."

Martin LöfgrenGrundare - Simply BRF

Vill du ha en offert?

Fyll i dina uppgifter så återkommer vi med ett förslag!